Особливості корекційної роботи вчителя-логопеда
Логопе́дія — це наука про порушення розвитку мовлення, про методи їх попередження, виявлення й усунення засобами спеціального навчання і виховання.
Мовлення – це особлива вища психічна функція, яка забезпечується головним мозком. Мовлення є важливим засобом зв’язку між дитиною і оточуючим світом, найдосконалішою формою спілкування, яка притаманна лише людині.
Робота вчителя-логопеда направлена на:
- Розвиток дрібної та загальної моторики;
- Розвиток психічних (пам’ять, увага, мислення, уява) та фонематичних процесів (звуковий аналіз та синтез.);
- Розвиток різних видів мислення, слухової, зорової уваги та пам’яті;
- Розвиток та корекція зорово-просторової орієнтації;
- Формування правильного мовленнєвого дихання;
- Розвиток артикуляційної моторики;
- Опрацювання й уточнення артикуляції тих звуків, які збереглися, тобто тих звуків, які вимовляються ізольовано правильно, але у мовленні звучать не досить виразно, змазано;
- Корекцію складової структури слова;
- Формування звуковимови, закріплення її у словах, реченнях, скоромовках, віршах, у зв'язному мовленні.
- Збагачення активного та пасивного словника;
- Корекцію лексико-граматичної сторони мовлення.
Вчитель-логопед групи компенсуючого типу для дітей із ЗПР "Зайчики" розробляє індивідуальний план корекційно-розвиваючої роботи для кожної дитини. Щодня проводяться індивідуальні заняття, 2 рази на тиждень - підгрупові заняття. Під час занять використовуються новітні методики та інноваційні технології (використання ПК, розвиваючі ігри з природним матеріалом, арт-терапія)
Веселі пальчики
П’ять їх, спритних, на руці.
Що ж уміють друзі ці?
Ложку впевнено тримають,
Рукавички одягають,
Замок із піску будують,
Хлібом песика годують.
Миють чашку, ложку, миску,
Витирають їх до блиску.
Можуть парк намалювати,
Де гуляють мама з татом.
Що воно за молодці
На моїй живуть руці!
Фахівцям відомо, що формування мовних ділянок у корі головного мозку сприяє активізації кінетичних імпульсів, що йдуть від пальців рук. Якщо точні рухи пальців рук дитини сформовані відповідно віку, то й рівень її мовного розвитку буде в межах норми.
На жаль багато дітей зараз мають вади мовлення. неоціненний вплив на розвиток та корекцію мовлення має розвиток дрібної моторики, зокрема через пальчикові ігри. А щоб пальчикові ігри були цікавішими, доцільно використовувати віршований супровід.
https://www.facebook.com/groups/metodmaisternia/permalink/320236135986166/
Працювати над розвитком дрібної моторики слід систематично (щодня протягом 3-5 хвилин). Вправи на розвиток моторики допомагають не лише формувати точні рухи пальців обох рук, готувати руку до письма, а й розвивати зорову, слухову увагу, виховувати працездатність, терплячість і так звані внутрішні гальма – вміння стримуватися саме тоді, коли це необхідно.
Якщо дитині ще важко виконувати самій потрібні рухи, необхідно батькам допомагати, виконувати рухи разом з дитиною.