Дитина… це слово, наче музика в серці люблячої мами, це ніжне, крихке створіння, яке протягує руки до нас, дорослих, з проханням навчити, допомогти, захистити. Дитина приходить в цей світ, щоб виконати свою місію, не зважаючи, з яким вона кольором волосся, очима, чи станом свого психічного чи фізичного здоров’я. І які інколи посилаються випробування на її долю та долю батьків , коли дитина не така як всі, відрізняється в колективі однолітків певними особливостями.
Наш заклад- Прилуцький навчально- реабілітаційний центр, покликаний стати домом радості для таких дітей, школою творчості, професіоналізму і витримки для педагогів, острівцем надії для батьків, які опинилися в складній життєвій ситуації наодинці зі своєю проблемою.
У нашому Центрі на даний час навчається і виховується 51 дитина з психофізичними вадами у 5 дошкільних спецгрупах і 1 класі для дітей з особливими освітніми потребами. Більшість дітей має кілька діагнозів, що свідчить про складні вади розвитку. Це легка розумова відсталість у поєднанні з тяжкими мовленнєвими порушеннями, затримка психічного розвитку у поєднанні із порушенням мовлення, загальний недорозвиток мовлення у поєднанні із затримкою психічного розвитку . Частина дітей має порушення опорно-рухового апарату у поєднанні із тяжкими системними мовленнєвими порушеннями, затримкою психічного розвитку або розумовою відсталістю.
У закладі створені належні умови для лікування, укріплення здоров’я, навчання та розвитку особистості дитини з психофізичними вадами: зал ЛФК, фізіотерапевтичний кабінет, медична частина Центру, музичний зал, кабінети спеціалістів: логопедичний, кабінет дефектолога, практичного психолога, соціального педагога, сенсорна кімната, кімната психологічного розвантаження, корекційно-оздоровчі куточки в спецгрупах, приміщення 1 класу, навчально- ігрові комплекси спецгруп.
Місія нашого закладу – надати всебічну допомогу дитині з психофізичними вадами успішно ввійти у сучасний світ взаємин з навколишнім середовищем (людьми, природою, предметним світом, самим собою), соціалізація дитини, формування валеологічного світогляду та свідомого відношення до свого здоровя , мотивацію до здорового способу життя.
ПРОВІДНА ІДЕЯ ДІЯЛЬНОСТІ ЦЕНТРУ:
здійснення комплексної (педагогічної, соціальної, медичної, психологічної, фізичної) реабілітації дитини; забезпечення соціально-правового захисту дітей з захворюваннями опорно-рухового апарату; ефективне вирішення питань щодо створення сприятливого середовища для їх розвитку; реалізації ними права на отримання освіти у відповідності до інтелектуальних, психологічних та фізичних можливостей особистості шляхом спеціально організованого навчально-виховного процесу у поєднанні з оздоровчо-профілактичною роботою.
Одним із пріоритетних напрямків роботи є медична реабілітація, яка включає оздоровчо-профілактичні заходи та лікувально-профілактичні заходи, медичний супровід дитини, лікування основної вади розвитку.
Вся робота в даному напрямку реабілітації фіксується у ІПР дитини, де планується реабілітація кожної дитини відповідно діагнозу.
З першого моменту перебування дитини в Центрі здійснюється соціально- психологічний супровід. Його мета – створення соціально та психологічно сприятливих умов для виховання та навчання дітей у даному закладі, сприяння нормальному, повноцінному розвитку особи.
Фізична реабілітація включає фізкультурно- оздоровчий напрямок роботи по забезпеченню рухової активності дитини, здійсненню завдань фізичного виховання та застосування лікувальної фізичної культури.
Педагоги та медичні працівники закладу мають спільні завдання, а саме: поступове відновлення втрачених функцій опорно- рухового апарату у дітей , формування позитивного ставлення дитини до себе, до інших, до навколишнього світу, розвиток у дітей умінь і навичок необхідних для спілкування з навколишнім світом, розвиток дієвого мислення, творчих нахилів і вподобань, спортивних здібностей та інших обдарувань.
Всі структурні підрозділи Центру тісно взаємопов’язані між собою, адже успіх можливий лише за умови глибокого проникнення однієї галузі в іншу, у процесі взаємодії медицини, психології та педагогіки, у комплексному підході до здійснення реабілітаційних заходів.