Головна | Реєстрація | Вхід | RSSПонедельник, 29.04.2024, 12:22

Прилуцький навчально-реабілітаційний центр

Меню сайту
Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0

Сторінка вчителя-реабілітолога

                                                                                   Колесник

                                                                       Віра Василівна

                       Завдання школи - навчити жити. Ми повинні виховати людину, здатну створити своє особисте життя.                                                                                                                                                                                                                                             П.Блонський

 

 

Фізична реабілітація

це застосування з лікувальною і профілактичною метою фізичних вправ і природних факторів у комплексному процесі відновлення здоров'я, фізичного стану та працездатності дітей.

(посилання на презентацію "Фізична реабілітація")

 

Принципи ЛФК

1. доступність.Вправи повинні бути простими та легкими для виконання і запам’ятовування
 2. систематичність
3. послідовність
 4. поступове збільшення навантаження

5. емоційність

 

Завдання фізичної реабілітації:

  • зміцнення та охорона здоров’я дітей;
  • формування необхідних навичок і умінь дитини з урахуванням її індивідуальних особливостей;
  • виховання прагнення до здорового способу життя;
  • створення умов, за яких реалізуються потреби дітей у русі;
  • розвиток фізичних якостей;
  • забезпечення психічного та фізичного благополуччя.

 

Профілактика плоскостопості

         У профілактику плоскостопості входить і носіння правильно підібраного взуття: з каблучком 5-8 мм, пружною устілкою, міцним задником. Тапочки і кеди з плоскою підошвою сприяють плоскостопості. Попереджати плоскостопість треба з раннього дитинства. Для цього 2-3 рази на день пропонуйте дітям спеціальні вправи для стоп. Дуже корисна ходьба босоніж по землі, піску, плоскому камінню, воді, по корінню дерев, лазіння босоніж по шведській стінці.

 

                                                 Вправи для профілактики плоскостопості

Вправа № 1
Сидячи на стільчику, дитина катає по черзі одною і іншою ногою маленький м'ячик по підлозі протягом 2 - 5 хвилин. Добре буде, якщо на м'ячику є невеликі м'які шипи. Вони прекрасно масажують м'язи стопи.

Вправа № 2
Корисним буде для дитини підйом вгору на носочках. Для цього можна в кімнаті влаштувати імпровізований схил. На маленьку табуретку покласти пружний шматок дошки шириною близько 30 см і довжиною 1,5 м. Притримуючи дошку, дати можливість походити по ній малюкові хвилин 5. Поступово збільшувати час вправи до 15 хвилин.

Вправа № 3
Біля стільчика на підлогу поставити гімнастичну палицю. Нехай дитина стане ніжками на неї і, дотримуючись за спинку стільця, присідає 5 - 10 разів.

Вправа № 4
На підлогу поставити гімнастичну палицю. Ходити по ній в одну й іншу сторону по 15 разів. Руки при цьому тримати слід піднятими, це врівноважує руху малюка.

Вправа № 5
Протягом 1 - 3 хвилин ходити по колу, стаючи на носочки. При цьому руки слід тримати на поясі. Ноги повинні бути прямими, при кроці їх не згинати.

Вправа № 6
Протягом 5 хвилин дитина ходить по колу, при цьому спиратися він повинен на зовнішні сторони стоп. Така хода нагадує ходу ведмедя. Напевно маляті буде цікаво побути клишоногим ведмедиком протягом декількох хвилин.

 

Чинники порушення постави

    Набуті порушення постави у дітей зумовлені такими чинниками: 

  • нераціональне харчування;

  • недостатній рівень загальної рухової активності дітей та відсутність у сучасному способі життя навантажень;

  • неврахування спеціальних фізичних вправ для профілактичного зміцнення хребта і корсетних м'язів при організації фізичного тренування дитини вдома й у дитячому садку; 

  • сидіння дитини у травмонебезпечному пасивному положенні понад 10-20 хвилин;

  • дитячі пустощі, що можуть стати причиною травм: стрибки з висоти, що перевищує зріст дитини, стрибки з приземленням на одну ногу, значні прогини хребта, піднімання дітьми одне одного, піднімання важких речей.


Пам’ятка щодо діагностики порушень постави

Дуже важливо уважно стежити за поставою вашої дитини, щоб завчасно попередити будь-які відхилення. Порушення постави ви можете визначити самостійно в домашніх умовах (дитина має бути в трусиках, босоніж; освітлення у приміщенні має бути достатнім, огляд слід робити з відстані 3-4 метрів), оглянувши дитину в декількох позиціях.

Позиція № 1. Дитина стоїть прямо з опущеними руками вздовж тулуба спиною до вас. Ознаки здорової постави:

  • плечі дитини – на одному рівні;

  • кути лопаток – симетричні;

  • лінії овалів тіла (шиї, талії, грудної клітки) – симетричні;

  • тазові кістки сідничні складки – на одному рівні;

  • хребет – рівний.

Позиція № 2. Дитина повільно нахиляє голову і поступово згинається, опускаючи руки до підлоги. Ознаки здорової постави:

  • симетрія тіла під час нахилів не порушується;

  • ділянки спини з посиленою або ослабленою мускулатурою – відсутні;

  • відрізки між виступами хребта – однакові;

  • викривлення хребта вліво чи вправо – відсутні.

Позиція № 3. Дитина, стоячи рівно, повертається до вас лівим, потім правим боком. Ознаки здорової постави:

  • всі частини тіла з обох боків – симетричні;

  • сутулість або деформація грудної клітки – відсутні.

Позиція № 4. Дитина лежить на рівній поверхні (підлога, ліжко) з витягнутими вздовж тіла руками. Ознаки здорової постави:

  • розміри правої і лівої стоп – однакові;

  • довжина ніг за співвідношенням притиснутих правої і лівої п’ят – однакова.

 

Вправи для виправлення сколіозу

В. п.- лежачи на животі, руки вперед. Підняти ліву руку вгору, зробити коловий рух рукою вліво - назад, повернутися у в. п. Те саме виконати правою рукою. Повторити 8-10 разів.
 В. п. - сидячи на підлозі, руки на поясі, ноги калачиком. Нахил вліво, ліктем торкнутися
коліна (видих) і повернутися у в. п.(вдих). Те саме виконати вправо. Повторити 8-10 разів.

Вправи для виправлення лордозу

В. п. - стійка ноги на ширині плечей на відстані кроку від столу (стільця), кисті рук на краю столу чи спинки стільця, пружні нахили тулуба вперед, коліна не згинати. Дихання довільне. Повторити 8-10 разів. Після нетривалої паузи вправу повторити.
В. п. - стійка ноги на ширині плечей, руки за спиною, кисті в замок. Нахил тулуба вперед, руки відвести назад (видих), повернутися у в. п. (вдих). Коліна не згинати. Повторити 8-10 разів.
В. п. - сидячи на підлозі, Ноги нарізно, руки в сторони. Нахил вліво, торкнутися правою рукою носка лівої ноги (видих), повернутися у в. п. (вдих). Ті самі рухи виконати до правої ноги. Повторити 8-10 разів.

Вправи на виправлення сутулості й кіфозу

В. п. - основна стійка - ступні ніг паралельно, руки опущені вниз. Підняти руки в сторони, праву ногу назад на носок (вдих); повернутися у в. п, (видих). Ті самі рухи виконати до лівої ноги. Повторити 8-10 разів.
В. п. - сидячи на стільці, спина торкається його спинки, руки на поясі. Руки вниз - назад за спинку стільця (видих), повернутися у в. п. (вдих). Повторити 10-12 разів.
В. п. - лежачи на спині, руки в сторони. Відвести руки вверх, плеснути в долоні над головою (вдих), повернутися у в. п. Повторити 8-10 разів.
В. п. - основна стійка. Підняти руки через сторони вгору, торкнутися долонями потилиці (вдих), повернутися у в. п. (видих). Голову не опускати, прогнутися у попереку. Повторити 8-10 разів.

 

Комплекс вправ у парах


КОРИСНЕ ДЛЯ БАТЬКІВ ТА ЇХ ДІТЕЙ!!!

Ігровий стретчинг – корисна забава для малюків  Стретчинг – це система вправ на статичне розтягнення хребта та м’язів тіла. Ці вправи дають змогу запобігати порушенню постави, мають оздоровчий вплив на весь організм, допомагають активізувати його захисні сили. Крім того, стретчинг використовується для профілактики плоскостопості. Фактично, стретчинг передбачає вправи на зміцнення й поліпшення еластичності та гнучкості м’язів й однаково корисний як для дітей, так і для дорослих.  
 На думку провідних фахівців з фізичного виховання, заняття на розтягнення є одним із найефективніших методів попередження травм, підтримання рухливості, зняття перевантаження, а також підвищення працездатності. Саме тому комплекс вправ зі стретчингу було внесено до державних методичних рекомендацій щодо фізичного розвитку дітей в умовах дошкільного освітнього закладу.  Найбільша привабливість ігрового стретчингу для дітей полягає у виконанні легких фізичних вправ під час слухання казки або музики. В такому разі малюк з цікавістю виконує рухи, а також розвиває увагу та уяву.  Ігровий стретчинг не має вікових обмежень, але для дітей 3–4 років достатньо 4–5 повторень кожної вправи; для дітей 5 років – 5–7; старші дошкільнята впораються з повторенням вправ 8–10 разів. Загалом, стретчинг має займати 20–30 хвилин. Оскільки заняття на розтягування в основному передбачають виконання більшості вправ лежачи на спині, необхідно мати гімнастичний килимок або ковдру. Для ефективного тренування м’язів слід повторювати вправи не менше ніж двічі на тиждень.  Казку для ігрового стретчингу легко придумати самому, застосовуючи основні вправи на розтягнення. Казки для заняття можуть бути різноманітними. Вони можуть включати в себе елементи виховання або ж присвячуватися окремим розвивальним темам, бути повчального або розважального характеру. 
Ось приклад однієї з таких казок.  

ПОДОРОЖ КОШЕНЯТИ "РУДЬКА"

У маленькому містечку жило веселе кошеня Рудько (діти встають накарачки, вигинають спину та піднімають голову, зображуючи кошеня).  Одного сонячного ранку Рудько прокинувся, гарненько потягнувся (діти мають стати на коліна, руки підняти вгору, долоні складені разом; потім повільно нахилитися донизу, поки чоло та ребра долонь не торкнуться підлоги) і швиденько побіг гратися на улюблене горище. (Вправа «Біг». Діти лежать на животі, руки під підборіддям, і по черзі згинають ноги в колінах, п'ятками дістаючи до сідничок.)  Та коли кошеня піднялося східцями, воно побачило, що не дверях горища висить здоровенний замок. (Вправа «Замок». Діти переносять зігнуту в лікті праву руку через плече долонею всередину, а ліву заносять за спину долонею назовні. Беруть пальці обох рук в «замочок», лівою рукою тягнуть униз. Повертаються у вихідне положення. Повторюють, змінивши руки.)  Рудько сидів (діти сидять на п’ятах) і засмучено поглядав на двері. Аж раптом кошеня згадало, що давно не було у садочку, де достигли запашні яблука та груші. Не гаючи часу, Рудько побіг у садок (вправа «Біг»). У затінку дерев кошеня милувалося барвистими метеликами (діти сидять, підігнувши ноги, по-турецьки), які кружляли та перелітали з квітки на квітку (діти показують метелика: сидять на п’ятах, руки кладуть на пояс і махають «крильцями»).  Враз Рудько почув дивний скрегіт і налякано принишкло у траві (діти сидять на п’ятах). Набравшись мужності, він озирнувся і побачив… жабеня, що квакало біля нього. (Вправа «Жабеня». Діти стоять із широко розставленими ногами і руками, зігнутими в ліктях, імітуючи лапи жабки. Потім присідають, розводячи коліна в сторони). Кошеня не могло втриматися і від сміху почало качатися по траві. (Діти сидять, обхопивши ноги, зігнуті в колінах. Далі притискають голову до колін, обережно перекочуються на спину і повертаються у вихідне положення.)  Цілий день Рудько та жабеня стрибали наввипередки у садку (діти підстрибують на місці). Коли ж сонечко почало сідати, кошеня вирішило повертатися додому. Воно поважно ступало по подвір’ю і мріяло, аби швидше настав новий день, і воно знову зустрілося з жабеням. (Діти марширують, стоячи на одному місці, високо піднімаючи коліна. Спина пряма.)  Беручи до уваги основні вправи зі стретчингу, які наведені вище у казці, важливо притримуватися правил: динамічні рухи (вправи «Жабеня», «Біг», стрибки) потрібно чергувати зі статичними завданнями (сидіння на п’ятах, по-турецьки тощо).

Стретчинг має виконуватися у повільному темпі та не викликати у дітей втоми. Таким чином, ігровий стретчинг може урізноманітнити заняття з фізичного виховання і стати цікавою забавою для малюків. 
 


Фізкультурно-оздоровча робота вдома

Шановні батьки,

піклуючись про фізичний розвиток Вашої дитини вдома, користуйтеся низкою наданих порад:

  • Привчайте дитину до дотримання вдома режиму дня, санітарно-гігієнічних та культурно-гігієнічних вимог.
  • Виконуйте щоденно разом з дитиною ранкову гімнастику, проводьте процедури загартування.
  • Облаштуйте в квартирі спортивний куточок.
  • Розвивайте в дитини вміння виконувати вправи з основних рухів - вправляйтеся в ходьбі, бігу, стрибках, повзанні, лазінні, утриманні рівноваги, виконанні вправ із м'ячем.
  • Грайте разом з дитиною в рухливі та спортивні ігри, які сприяють розвитку гнучкості, швидкості, спритності.
  • Піклуйтеся про забезпечення дитячого організму необхідними вітамінами. Вводьте до щоденного раціону дітей сезонні овочі та фрукти. 

Форма входу
Пошук
Календар
«  Апрель 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбВс
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Архів записів
Друзі сайту

Copyright MyCorp © 2024
Бесплатный хостинг uCoz