Методичні рекомендації по плануванню освітньої роботи з дітьми дошкільного віку протягом дня
І половина дня:
Ранок
Прийом дітей (вказати де).
Спостереження (за чим, де проводиться, група чи підгрупа). Мета. Прийоми керівництва: (вказати розповідь вихователя, загадки, прислів'я, запитання, художнє слово, фольклор у відповідності до структури спостереження). Мета.
Ігрова діяльність:
- рухливі ігри (2-3) малої рухливості, хороводні, назва гри. Мета.
- створення умов для виникнення сюжетно-рольової гри (розгляд, бесіда, розповідь). Мета.
- створення умов для виникнення будівельно-конструктивних ігор (розгляд картин, ілюстрацій, схем, побудов, читання художньої літератури про будівництво, розповідь, бесіда, виготовлення атрибутів до гри). Назва гри. Мета.
- дидактичні ігри (вказати вид гри, назву). Мета.
Індивідуальна робота (вказати з ким, з якого розділу програми, з яким
матеріалом). Мета.
Трудова діяльність:
- трудові доручення (вказати з ким, зміст трудового доручення, мету).
- чергування (планується якщо тільки вводиться новий вид чергування або по мірі необхідності). Вказати вид чергування, мету.
Ранкова гімнастика (вказати за яке число при необхідності ускладнення чи зміни). Мета.
Формування культурно-гігієнічних навичок перед сніданком. Мета.
Сніданок. Мета.
Дидактична гра перед заняттям (для старшої, підготовчої групи як
сюрпризний момент або для переключення уваги). Мета.
Заняття
- Вид, тема
- Програмовий зміст (навчальні, розвиваючі, виховні завдання).
- Обладнання.
- Прийоми керівництва.
- Хід заняття (вказати основні частини заняття та прийоми роботи у відповідності до структури заняття).
Прогулянка
Спостереження (за чим, група чи підгрупа дітей, прийоми керівництва, запитання для дітей). Мета.
Ігрова діяльність:
- рухливі ігри (2-3 для молодшого дошкільного віку, 3-4 для старшого дошкільного віку. Мета.
- будівельно-конструктивні ігри з природним матеріалом у залежності від пори року. Мета.
- самостійна творча ігрова діяльність. Мета.
- дидактичні ігри (вказати вид гри, назву, мету).
Трудова діяльність:
- трудові доручення (вказати з ким, зміст, мету).
- колективна праця (вказати зміст та прийоми керівництва колективною працею, мету).
Індивідуальна робота (з ким, розділ програми, мета).
II половина дня:
Підйом після денного сну.
Загартовуючі процедури (вид, за яке число). Мета.
Самостійна ігрова діяльність. Мета.
Трудова діяльність:
- трудові доручення (а ким, зміст, мета).
- колективна праця (для старшого дошкільного віку). Вказати зміст, мету, прийоми керівництва.
Гра-драматизація (вказати назву, обладнання, прийоми керівництва, мету
Ігри-забави (назва, мета).
Попередня робота до навчальної діяльності:
- робота з картинами, ілюстраціями
- читання оповідань
- розповідання казок. Мета.
Комунікативна діяльність, спілкування (зміст, група чи підгрупа дітей). Мета.
Самостійна художня діяльність. Мета.
Вечірня прогулянка:
Малорухливі ігри (1-2), назва гри. Мета.
Індивідуальна корекційна робота (з ким, розділ програми). Мета
Самостійна ігрова діяльність. Мета.
Робота з батьками (з ким, форма роботи). Мета
Раз на тиждень планується вечір розваг. Вказується тема вечора розваг, мета, обладнання та хід проведення.
Примітка: кожен вид діяльності проводиться для того, щоб реалізувати в деякій мірі програмові завдання, поставлену мету, проте не слід їх переписувати з Програми (вчити, виховувати, розвивати), адже план педагог складає для себе, то є циклограма дій вихователя, то ж краще і вказувати ці дії: спонукати дітей до…, повідомити дітям..., викликати подив, захоплення…, розказати дітям про…, пограти в…,прослідкувати за…та ін.
Пам’ятка до календарного планування
освітньої роботи з дітьми дошкільного віку
1. Трудова діяльність планується не менше 3 р. на день, використовуються різні форми організації:
- трудові доручення,
- чергування,
- колективна праця.
2. Колективна праця планується 1 раз на тиждень у старшому дошкільному віці.
3. Спостереження плануються 3 рази на день за вибором вихователя в ранкові години, на прогулянці, в II половині дня.
4. Індивідуальна робота обов'язково планується вранці, на прогулянці, в 2 половині дня.
5. Ігрова діяльність планується 3 рази на день, використовуються всі види ігор: сюжетно-рольові, будівельно-конструктивні, рухливі, дидактичні, ігри-розваги, музично-дидактичні, ігри-драматизації.
6. Ігри-драматизацї плануються 1 раз на місяць.
7. Колективні форми роботи з батьками плануються на 1 місяць перед
календарним планом, а в календарному плані вказується індивідуальна робота по мірі необхідності в ранкові чи вечірні години (2-3 рази на тиждень).
8. Вечори розваг з дітьми плануються 1 раз на тиждень (2 готує вихователь; 2 – з музичним керівником).
9. На прогулянці планується фізкультурно-оздоровча робота у вигляді системи рухливих ігор чи фізкультурного комплексу, в ті дні, коли немає занять з фізкультури – отже 3 рази на тиждень.
10. Піші переходи плануються 1 раз на тиждень в усіх
вікових групах. За межі дитячого садка піші переходи проводять починаючи з середньої групи (тривалість: 20-25 хв. - молодший дошкільний вік, 40-45 хв.– старший дошкільний вік).
11. Комплекс ранкової гімнастики планується на 2 тижні і вказується на початку календарного плану, а в самому плані тільки відмічається, за яке число проводиться ранкова гімнастика та вказуються ускладнення чи незначні зміни в комплексі.
12. Самостійна ігрова діяльність планується 3 рази на день.
13. Самостійна творча художня діяльність планується 1 раз на тиждень.
14. Нормування культурно-гігієнічних навичок планується щоденно (1 раз на день) під час сніданку, чи під час полуденка - за вибором вихователя в молодшій і середній групі, а в старшому дошкільному віці - по мірі необхідності, як індивідуальна робота.
* Методичні рекомендації 2023-2024 навчальний рік
* МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО ОРГАНІЗАЦІЇ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ В ДОШКІЛЬНИХ ВИХОВНИХ ГРУПАХ ЗА ПРОГРАМОЮ РОЗВИТКУ ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ З РОЗУМОВОЮ ВІДСТАЛІСТЮ
* Психологічний супровід учасників освітнього процесу під час війни