Головна | Реєстрація | Вхід | RSSПонедельник, 29.04.2024, 18:24

Прилуцький навчально-реабілітаційний центр

Меню сайту
Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0

Патріотичне виховання

З метою активізації патріотично-виховної роботи в  Прилуцькому навчально-реабілітаційному центрі , посилення патріотичного виховання, формування у вихованців Центру національної свідомості  провідним питанням у 2014-2015 навчальному році є  патріотичне виховання дітей дошкільного та молодшого шкільного віку з особливими освітніми потребами через народні традиції та родинну педагогіку.

Розмірковуючи над тим, як ефективно ознайомлювати дітей та їхніх батьків з національною культурою, як домогтися формування національної свідомості у дітей, як пробудити до життя національні традиції, національний дух нашого народу, педагоги Прилуцького НРЦ вирішили розпочати цю роботу зі створення національних куточків у виховних групах та класах.

Національний куточок облаштований у виховних групах – один з основних компонентів життєвого простору, що сприяє формуванню національної свідомості у вихованців Центру.

Працюючи над його вдосконаленням методична служба закладу у 2014-2015 навчальному році провела:

екскурсію до краєзнавчого музею міста  Прилук;

екскурсію до визначних місць міста Прилуки;

консультації з педагогами «Використання народної мудрості в освітньому процесі», «Формування національної свідомості дошкільників засобами музейної педагогіки»;

педагогічну раду “Патріотичне виховання дітей з ООП  молодшого шкільного та старшого дошкільного віку”

семінар- практикум “Патріотичне виховання дітей з ООП  засобами інтегрованої діяльності”

огляд-конкурс національних куточків виховних груп  Центру.

Аналізуючи наповнення та оформлення національних куточків у групах відмічено, що всі вони розміщені у світлому, зручному для огляду місті, візуально відокремлені від ігрових центрів. Експозиція національних куточків не переповнена, постійно змінюється та поповнюється.
Важливим критерієм національних куточків є їх естетичне оформлення. Особливо заслуговують на увагу естетичність національних куточків

В експозиції національних куточків  широко представлені вироби народних промислів України (гончарні вироби, дерев’яні іграшки, домоткані рушники та одяг), зібрано дидактичний матеріал: фотоальбоми, ілюстрації, дидактичні ігри тощо. Окрасою експозиції куточка виховної групи « Краплинка” стали  ляльки у національному вбранні, куточка у 1 класі- портрет Т.Г.Шевченка, вишитий  бісером , вироби, що виготовляли та використовували в народі відповідно до обрядових циклів: осіннього – до свята врожаю - пшеничний сніп; зимового – до Різдвяних свят – зірка, сніп – дідух ; весняного – до свята першого жайворонка – свищики; до літнього – букетик з засушеними квітами маку, ромашки, чорнобривців тощо.

Зміни в експозиції національних куточків вікових груп пов’язані з темою тижня за якою будується навчально-виховний процес у групі. Наприклад: до теми «Одяг. Взуття» у перший тиждень грудня виставляються зразки українського національного одягу, ляльки у народному вбранні тощо.

Зазнають змін експозиції куточків і в залежності від тематики занять з зображувальної діяльності. Наприклад, до заняття з малювання у виховній групі молодшого дошкільного віку на тему «Стрічки до віночка» у куточку з’являються різні види віночків, національні символи (калина, барвінок тощо).

Матеріали, які тимчасово не виставляються у національному куточку зберігаються у шафі. Зміни, які відбулися в експозиції куточків вихователі обговорюють з дітьми під час бесід (щовівторка у I половину дня).

З метою забезпечення навчально-виховного процесу матеріалами з питань формування основ національної свідомості вихованців Центру, знань про державну та національну символіку України в методичному кабінеті Центру  зібрано: науково-методичну та художню літературу, нормативно-правові документи з питань громадянського виховання, програми, навчальні посібники з українського народознавства, методичні розробки, картотека статей, кращі конспекти занять, сценарії свят та розваг; демонстраційно-ілюстративний матеріал: папка «Державні символи України», мапа України та її макет, вироби народних промислів України, альбоми-папки «Промисли і ремесла України», «Символи-обереги України», «Обрядовий календар», «Народна мудрість»; фотоальбоми: «Київ – столиця України», «Славутич – місто мого дитинства», «Про українське козацтво»; дидактична папка «Митці України»; альбом – папка «Народні розписи» тощо.

У всіх виховних  групах розроблено перспективно-календарний план роботи на навчальний рік, у яких відображено роботу з ознайомлення дітей з українською національною культурою, традиціями та обрядами.

Здебільшого така робота проводиться під час занять з художнього читання, мовленнєвої, зображувальної та еколого-валеологічної діяльності. Заняття проводяться раз на тиждень у першу половину дня відповідно до змісту програми виховання і навчання дітей віком від двох до семи років «Дитина», програма розвитку дітей із затримкою психічного розвитку «Віконечко», програми для розумово відсталих дітей. Окрім того, роботу з ознайомленням дітей з витоками народознавства відмічено у планах роботи з родиною, з самостійної художньої діяльності, у гуртковій роботі з музичної діяльності та під час індивідуальної роботи з дітьми.

У всіх перспективно-календарних планах закладу (включаючи плани роботи музичних керівників та інструктора з фізичної культури) відмічено планування ігрової діяльності дітей з використанням народознавчого компоненту (народні рухливі та дидактичні ігри).

Заслуговує на увагу відбиття у плані національних свят. Щомісяця, останньої п’ятниці, у закладі проводяться Дні здоров’я, тематика яких відображає і національні традиції в тому числі, наприклад (День козацтва, День соборності тощо).

Традиційним для закладу стало святкування православних свят: Різдва, Стрітення, Великодня і т.д.

Організовуючи народознавчу роботу у виховних  групах, в початкових класах,  вихователі та вчителі  у комплексі розв’язують пізнавальні, навчальні, корекційно-виховні та мовленнєві завдання.

Пізнавальні завдання над якими працюють діти та вихователі виховних  груп плануються за принципом від простішого до складнішого з поступовим ускладненням та передбачали розширення у дітей знань про історію українських народних свят зимово-весняного циклу, традиції пов’язані з ними тощо.

Навчальні завдання, що плануються під час занять передбачають формування у дітей перших наукових народознавчих понять про національний одяг, національні прикраси, традиції; розвиток елементарних трудових навичок: плетіння віночків, приготування національних страв, виготовлення свищиків; інтерес до народознавчого матеріалу, вміння використовувати його в побуті, вправляння у розписуванні, плетінні, ліпленні українських іграшок, прикрас тощо.

Корекційно-розвивальні завдання передбачають розвиток усіх психічних процесів у дитини: запам’ятовування пісень, прислів’їв, загадок, уважність під час обстеження предметів українського побуту, елементів одягу та прикрас, зосередженість під час роботи з тістом та глиною. Діти вчаться самостійно аналізувати, зіставляти, порівнювати народні поняття, прикмети тощо.

Окрім того, під час занять діти закріплюють знання і з мовленнєвої, зображувальної, еколого-валеологічної діяльності та художнього читання.

Словник дітей поповнюється образними виразами. Діти знайомляться з прислів’ями, приказками, примовками тощо. Кожне заняття супроводжується розповідями та переказами про народні свята (Різдво, Великдень, тощо).

З метою прищеплення дітям любові до рідного краю, поваги до національної культури, національних звичаїв під час занять активно використовується народознавчий матеріал (віночки, свищики, гончарні вироби, український одяг, знаряддя для народних ігор тощо).Заняття з елементами народознавства сприяють вихованню у дітей духовності на національному ґрунті, доброзичливості, чесності, взаємоповаги, поваги до культури інших народів, вшанування їх традицій, оберегів.

Слід зауважити, що проведення таких занять вимагає серйозної підготовки вихователів. Відхилення від змісту тлумачення основних подій, традицій, що їх використовують на занятті або святі не припустимо. Всі педагоги  нашого закладу виявляють високий рівень професійної майстерності, вміння ефективно організовувати дитячий колектив, підбирати, опрацьовувати та вдало використовувати під час занять матеріал, що в результаті і забезпечує високу результативність проведених занять.

Форма входу
Пошук
Календар
«  Апрель 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбВс
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Архів записів
Друзі сайту

Copyright MyCorp © 2024
Бесплатный хостинг uCoz