Головна | Реєстрація | Вхід | RSSПонедельник, 29.04.2024, 12:32

Прилуцький навчально-реабілітаційний центр

Меню сайту
Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0

КАБІНЕТ ПСИХОЛОГА

Робота практичного психолога

З урахуванням основних тенденцій щодо змін у системі освіти дітей з особливими освітніми потребами окреслено напрями діяльності, які потребують підвищеної уваги, одним з яких є психологічний і соціальний супровід інклюзивного навчання в Україні.

Практичний психолог в інклюзивному середовищі формує психологічну готовність учасників навчально-виховного процесу (дітей, батьків, педагогів, представників організації) до взаємодії з дитиною з особливими освітніми потребами. Така психологічна готовність формується через проведення тренінгових занять, лекторіїв, семінарів, консиліумів, виступів, тощо, зміст яких спрямований на подолання упередженого ставлення до дітей з особливими потребами, руйнування міфів і стереотипів, стигматизації та дискримінації.

Напрями роботи психолога (при порушенні емоційно-вольової сфери)

Корекційна робота при проявах агресії:
1. Бесіда з батьками, визначення проблем;
2. Визначення напрямів роботи з дитиною;
3. Психокорекційні ігрові вправи для усунення агресії дитини;
4. Елементи псих одрами для зняття емоційног напруження дитини;
5. Психомалюнок, намальований разом з дорослим;
6. Рекомендації батькам:
- ігнорувати агресивну тенденцію в дитини, не фіксувати на них увагу інших;
- включати агресію в контекст гри, надавати їй нового соціального змісту.
- заборонити дитині проявляти агресію.

Корекційна робота з тривожною дитиною:
1. Бесіда з батьками, визначення проблем;
2. Визначення основних напрямів колекційної роботи
3. Вправи із залученням дитини до уявних ситуацій
4. Ігнорування конфліктних ситуацій
5. Розробка тактики збереження свого фізичнго та психічного здоров’я
6. Рекомендації батькам:
- навчити дитину відчувати позитивні емоції;
- гратися з дитиною, підвищувати її емоційний фон, збагачувати гру новими елементами;
- установити з дитиною відносини довіри та доброзичливості.

Корекційна робота з імпульсивню дитиною:
1. Бесіда з батьками, визначення проблем;
2. Визначення напрямів роботи з дитиною;
3. Психокорекційні ігрові вправи
4. Використання елементів арт-терапії
5. Навчання дитини елементами аутотренінгу
6. Домашні заняття з елементами арт-терапії, що проводяться всією родиною
7. Рекомендаці батькам:
- формувати мотивацію досягнень дитини;
- уміння знімати нервово-психічне напруження
- навчати дитину прийомам психорегуляції, утримання уваги
- використовувати спокійні заняття, ігри для дитини

 * * *

  

 * * *

    

 * * *

      

      

* * *

Карантин! Як зберегти внутрішню рівновагу.

Поради психологів

                  Вже тривалий час ми знаходимося у вимушеній самоізоляції через карантин. Майже весь свій час проводимо вдома, позбавлені своїх звичних справ і розваг, обмежені у просторі та виборі занять; живемо в інформаційному потоці, переповненому негативними новинами і прогнозами, пов`язаними з пандемією коронавірусу.  Як же використовувати цей час  ефективно і кожного дня залишатись у ресурсному стані? 
Ми всі різні. У кожного із нас своя картина світу, свої цінності. Ми маємо різні світогляди, різні темпераменти, різний досвід і способи реагування в складних ситуаціях, різні стратегії подолання цих ситуацій. І всі ці способи і стратегії мають право на існування, якщо є для Вас дієвими і допомагають зберегти внутрішню рівновагу. А, отже, і спосіб «проживання» самоізоляції буде у кожного свій, індивідуальний. 
                Проте, психологи мають доволі універсальні поради щодо того, як правильно організувати життя під час карантину, аби зберегти психічне і психологічне здоров’я. Дослухатись або не дослухатись до цих порад - обирати Вам.

 Виконуйте рекомендації фахівців щодо збереження здоров’я та профілактики захворювань.
 Зверніть увагу на свій стан (і фізичний і психологічний). 
Чи Ви «в нормі»? Чи можете якось покращити свій стан? Що саме Ви могли б для цього зробити? Чи потрібна Вам допомога? Чи знаєте до кого звернутися за цією допомогою?
 Будьте «тут і тепер», в реальному місці, в реальних обставинах. Почніть помічати, що з Вами відбувається (в тілі, думках)? Проаналізуйте, що посилює стан тривоги, а що - заспокоює. 
 Запитуйте себе про те, що Ви можете змінити, а що потрібно просто прийняти. Дійте відповідно.
 Продумайте режим дня, складіть чіткій план власних дій (не забувайте включити в цей план дозвілля!) і дотримуйтесь запланованого. Зберігайте звичні ритуали. Це Вас зорганізує і надасть впевненості у діях. 
 Їсти і спати краще в один час. Звертайте увагу на процес їжі, не відволікайтеся. Харчуйтесь регулярно, їжте здорову їжу. Пийте достатньо води. Намагайтеся висипатися. Слідкуйте за гігієною сну. 
 Знаходьте час для рухової активності. 
 Дотримуйтесь інформаційної гігієни. Встановіть чіткий інформаційний режим, отримуйте інформацію з надійних офіційних джерел, дозуйте кількість інформації на день, аналізуйте, мисліть критично.
 Проаналізуйте свої потреби і визначте, які із них першочергові, а які - другорядні. Подумайте, як можна  реалізувати  Ваші потреби? Дбайте про задоволення свої першочергових потреб і потреб Ваших близьких!
 Розподіліть домашні обов’язки. 
 Складіть кризовий план. Зараз багато людей переживають через те, що у них обмежились джерела доходів. Це, звісно, додає зайвих хвилювань. Тому, добре було б розписати витрати, визначити, що потрібно купувати в першу чергу, а що може і зачекати. Лишіть резервний запас на непередбачувані витрати.
 Відмовтеся від тотального контролю. Це невротизує і складно здійснюється в нестабільних обставинах.
 Організуйте особистий простір для кожного, поважайте його і не порушуйте. (Кожному із нас, час від часу, потрібно побути «наодинці з самим собою».) Виділяйте час «тільки для себе». В цей час робіть те, що дарує вам радість, спокій, задоволення, відновлює Ваші ресурси (хобі, медитація, творчість, догляд за собою тощо).
 Піклуйтесь про себе.
 Говоріть і приймайте слова підтримки. 
 Пам’ятайте про цінності, що надають сенс Вашому життю. Визначте і усвідомте, що у Вашому житті є важливим, а що не має важливого значення і вибудовуйте своє повсякдення згідно цих пріоритетів.
 Приділяйте увагу своїм почуттям. Намагайтеся не блокувати їх. Важливо розуміти, що з Вами відбувається. 
 Не тримайте все у собі. За можливості діліться своїми думками і емоціями з людьми, які здатні Вас підтримати. (Дуже добре у таких ситуаціях допомагають і техніки виписування.)
 Не відмовлятися від спілкування. Комунікація, соціальні зв’язки – це важлива частина життя.
 Шукайте нові можливості: знання, спорт, хобі. «Зловіть свою хвилю!».
 Шукайте і давайте підтримку.
 Шукайте себе! Карантин – прекрасна можливість саморозвитку, самоактуалізації. Цією можливістю потрібно користуватись. 
 Радійте навіть малим досягненням. Бути вдячними собі та іншим.
 Не намагайтесь докорінно змінити своє життя згідно чужих рекомендацій, живіть у ритмі природному для Вас і вашої психіки.
 Пам’ятайте про цілющі властивості гумору: гумор і сміх знижують стрес і напругу. Користуйтесь цим. Взагалі, позитивне налаштування дуже важливе, як під час карантину, так і у будь-який інший час.

 Самодопомога при стресі:

                            Основний зміст самодопомоги при стресі полягає у розумінні необхідності   відновлюватися.
 Практикуйте дихання для зняття тривоги. Наприклад, так зване «дихання по квадрату»: на рахунок «1,2,3,4» ми вдихаємо повітря; на «1,2,3,4» - затримуємо дихання; на «1,2,3,4» – видихаємо; на «1,2,3,4» – знову затримуємо дихання. Якщо виконувати цю вправу кілька хвилин – хвилювання знижується.
 Займіть себе чимось. Будь – яка діяльність – хороший спосіб переключення уваги, боротьби з панікою і тривогою. 
 Подивіться на ситуацію під іншим кутом зору, знайдіть позитив. Наприклад: необхідність виконувати роботу онлайн - Ви давно планували опанувати інтернет – ресурси, а зараз  маєте можливість реалізувати ці плани; дуже багато часу витрачаєте на таку роботу - проте, саме зараз, в умовах карантину, Ви маєте можливість більше знаходитися вдома із своєю сім’єю тощо. Випишіть 10 позитивних висновків на аркуш паперу!
 Створіть список стресорів. До прикладу: «самотність», «велика кількість негативної інформації», «неможливість вийти на вулицю» абощо. Проранжуйте ці стресори від 1 до 10 (за силою впливу) і навпроти одразу запишіть ресурсну активність, яка може Вас підтримати. Хороші згадки можуть знімати напруженість.
 Пригадайте позитивний досвід подолання труднощів, складних ситуацій: - Що Вам допомогло? - Які люди були поруч із Вами та допомогли пережити стрес? - Якщо їх зараз уявити поруч, то щоб вони сказали Вам? - Як би вони підтримали Вас?...  

                          Це ті ресурси, за допомогою яких Ви здатні впоратись із досить складними ситуаціями. І вони завжди Вам доступні.
 Згадайте або уявіть безпечне місце, у якому почуватиметесь добре, спокійно, затишно і у повній безпеці. Згадайте (або уявіть) всі особливості цього простору, його звуки і запахи, відчуття на шкірі і в тілі.  Сконструюйте у своїй уяві «живий» образ цього ресурсного місця... Можете «відвідувати» це місце упродовж дня і «перебувати» там деякий час, за потреби. 
Сама думка про це безпечне місце нагадуватиме Вашій психіці, що ситуація з часом стабілізується.

* * *

Форма входу
Пошук
Календар
«  Апрель 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбВс
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Архів записів
Друзі сайту

Copyright MyCorp © 2024
Бесплатный хостинг uCoz